DSC_0361 DSC_0411 DSC_0459 IMG_6883 DSC_0047 DSC_0065 DSC_0036 Tamás Képei 298 2015.09-07 030 Tamás Képei 336 Tamás Képei 325

Felhasználói tájékoztatás az UIC-EUR rakodólapok csereképességéről

2017. 06. 26.

Az UIC-hálózat a biztonságot és a minőséget szimbolizálja

 

Az elmúlt napokban széles körben vitattuk meg a raklapozás témáját, és itt mindenek előtt a minőségbiztosításra és a márkahamisítások esetében történő eljárási módra gondolunk. UIC-tagként ehhez az aktuális helyzethez szeretnénk hozzászólni.

 

A silány minőségnek nincs helye az UIC-hálózatban, mert az UIC-tag vasúttársaságok számára a raklapok biztonsága és minősége elsődleges szempont. Ezért ehhez az UIC a jövőben is a jelenleg közzétett 435-2 UIC-emlékeztetőhöz hűen ragaszkodni fog, és nem végez olyan változtatásokat, melyek a minőséget és a biztonságot befolyásolhatnák. Az egyes UIC-tag vasúttársaságok, valamint a Rail Cargo Austria AG mint az „EUR” márka márkajogbirtokosa a legkülönbözőbb intézkedéseket fogja megtenni azért, hogy az érvényes 435-2 UIC emlékeztetőből eredő kötelezettségeknek teljes mértékben megfeleljen. Erre a célra nem csak tanúsított és független vizsgáló szervezeteket bíz meg, mint például az SGS Germany GmbH, hanem intenzíven együttműködik az illetékes hatóságokkal is. Ezen kívül speciális oktatásokat kínál és végez el közvetlenül a felhasználóknál.

 

A hamisított „EUR“-raklapok jelentősen kockáztatják a felhasználók és a szállítás biztonságát. Ezért minden UIC-tag vasúttársaság szigorúan tartja magát a 435 ff UIC-emlékeztető előírásainak betartásához, és szigorúan jár el a márkahamisításokkal szemben. Teszi ezt annál inkább, mivel az UIC-tag vasúttársaság nem csak az EUR-raklapok gyártásának és javításának licencbeadója, hanem ezeket saját maga is használja a vasúti teherforgalomban és szállításainál és saját magának is szigorúan tanúsított biztonsági rendszernek kell megfelelnie.

 

Ebben a témában a „Raklapozás kérdései” UIC-munkacsoport 2017. 04. 19-én Budapesten rendkívüli ülésen találkozott azért, hogy tanácskozzanak az EUR-csereraklapok pillanatnyi helyzetéről. Az UIC-munkacsoport tagjai, vagyis ADIF, B-Logistics, CD a.s., Green Cargo, HZ Cargo, Rail Cargo Hungaria, SZ tovorni promet, ZSSK Cargo és a Rail Cargo Austria, ismételten nyomatékosan rögzítette, hogy a leghatározottabban visszautasítják azokat a szemrehányásokat és vádaskodásokat, melyeket egy versenytárs tett az UIC-tag vasúttársaságoknak a minőségbiztosításban és márkahamisítással szembeni eljárásoknál tapasztalható tétlenségével kapcsolatban.

 

Az UIC, a Nemzetközi Vasúti Szövetség számára, amely a vasúti szektort világszerte képviseli és az UIC-tag vasúttársaságok számára nem érthető a közös raklapcsere folytatásáról szóló megállapodás felmondása.

Távol áll minden realitástól a versenytársa azon indoklása, hogy hamisítják az UIC/EUR-raklapokat. Esetleges márkajogsértések sajnálatos módon minden csereraklapnál megfigyelhetők és a legintenzívebb fáradozás ellenére sem akadályozhatók meg soha teljes mértékben.

 

Az UIC és a tag vasúttársaságok ezért a jövőben is mindkét csereraklapot továbbra is egyenértékűnek ismerik el és cserélik, mivel mi továbbra is a határok nélküli akadálymentes raklapcserét szorgalmazzuk. A versenytárs kinyilvánított ajánlása csak a piac elbizonytalanításához vezetne és továbbá minden felhasználónál szükségtelen pénzügyi veszteséghez vezetne, a nyílt raklapcsere fenntarthatóságát károsítaná, és más rendszereket részesítene előnyben.

 

Végezetül az UIC-tag vasúttársaságok még egyszer nyomatékosan szeretnék felhívni arra a figyelmet, hogy csak a csereraklapok felhasználói maguk dönthetnek arról, hogy melyik raklapot hogyan cserélik ki.