Mozdony1_web Mozdony2_web Mozdony3_web DSC_0411 DSC_0459 IMG_6883 DSC_0047 DSC_0065 DSC_0036 Tamás Képei 298 2015.09-07 030 Tamás Képei 336 Tamás Képei 325

Sajtóközlemény

2017. 03. 13.

Az UIC reagál UIC/EUR és EPAL rakodólapok közötti létrejött csereképességre vonatkozó megállapodás egyoldalú felmondásra.

 

2014-ben az UIC közösség tagjainak nevében eljáró Rail Cargo Austria (RCA) és az Európai Rakodólap Szövetség (EPAL) aláírt egy megállapodást az Európai Rakodólap Csoportosulás fennmaradása érdekében. A megegyezés lényegében tartalmazta az UIC/EUR és EPAL rakodólapok korlátlan cseréjét. 2017. február 28-án az EPAL bejelentette a megállapodás felmondását, amely 2017.április 30-tól lép életbe.

 

A Vasúttársaságok Nemzetközi Uniójának (UIC) számára - amely a vasúti szektort képviseli világszerte - , érthetetlen az EPAL azon döntése, hogy megszünteti a megállapodást az Európai Rakodólap Csoportosulással,.

 

Az UIC a leghatározottabban tiltakozik a felmondás indokai ellen, melyek felelős UIC vasúttársaságok által mutatott minőségbiztosítás hiányának és a védjegyjogsértések miatt következett be.   

 

Minőségi hiányosságoknak nincsen hely az UIC hálózatában: a rakodólapjaink által nyújtott biztonság és a minőség az elsődleges számunkra. Mind az UIC tagvasutak, mind pedig az RCA AG, mint az EUR márka tulajdonosa számos intézkedést hoz annak érdekében, hogy megfeleljen a 435-2 UIC döntvény előírásainak.

 

Annak biztosítása érdekében, hogy EUR rakodólapjaink megfeleljenek az ügyfeleink és partnerink által támasztott, szükséges minőségi követelményeknek, az UIC tagvasutak független ellenőrző ügynökségeket alkalmaz, mint például a SGS Germany GmbH. Több mint 40 évnyi, ezen a területen szerzett tapasztalattal a háta mögött, az SGS világszerte vezető a rakodólapok tesztelésében, ellenőrzésében és tanúsításában.

 

A hamis EUR rakodólapok a legnagyobb kockázatot a falhasználók biztonságára és a szállított árura jelentik. Az UIC tagvasutak proaktív megközelítést alkalmaznak a hamisítás terén és minden szükséges lépést megtesznek, annak érdekében, hogy megállítsák a hamisítást, többek között együttműködnek a nemzeti hatóságokkal – annál is inkább, miután nemcsak EUR engedély kiadók, hanem átrakodásnál és a saját szállítmányozásaik alkalmával is használják azokat.

 

Az érvelés, hogy az UIC rakodólapok hamisítottak elrugaszkodott a valóságtól: a védjegy jogsértések sajnálatosan bárhol előfordulhatnak. Az UIC határozottan fellép a hamisítás minden formája ellen.

 

Az EPAL döntése, hogy felmondja a megállapodást veszélyezteti a rakodólap csoportosulást, mint tartós, nyílt megoldást, amely előnyösebb az árak szempontjából más – mint például a bér-rakodólapok - rendszerekhez képest. A megállapodás hatályon kívül helyezése bizonytalanságot fog okozni a felhasználók között.

 

A UIC és tag vasúttársaságai továbbra is mindkét rakodólap védjegyet egyenlőnek tekinti és cseréli azokat a jövőben, mivel mi továbbra is hiszünk és kiállunk egy határok nélküli, akadálymentes rakodólap csoportosulásban.